Depresie de la mâncare
31 Jan, 2011 | De Sabina Iosub | Categoria: Diverse
Junk food = depresie. Au fost multe studii care au încercat să demonstreze asta. Îmi aduc aminte de un film care m-a marcat serios. L-am văzut pe când îmi făceam masteratul şi mă documentam pentru o dezbatere. Super Size me. E un film despre un om, Morgan Spurlock, care decide să se hrănească timp de o lună numai cu mâncare de la un fast food. Nici nu contează care…nu e vreo mare diferenţă.
În doar o lună Spurlock, care avea în momentul experimentului 32 de ani şi era sănătos, a câştigat peste 11 kg în greutate (4,5 kg a luat doar în primele 5 zile), colesterolul i-a ajuns la 230, a acumulat grăsime pe ficat. În plus, au apărut stările despresive şi disfuncţiile sexuale. I-a luat 14 luni să dea jos cele 11 kilograme acumulate, repet, în doar o lună. Povestea e halucinantă, dar cât se poate de reală.
Văd acum că experţii de la universităţile din Navarra şi Las Palmas de Gran Canaria au făcut o cercetare aprofundată. Au urmărit dieta şi stilul de viaţă a peste 12.000 de voluntari, de-a lungul a şase ani. La începutul studiului, niciunul dintre voluntari nu fusese diagnosticat cu depresie. La încheierea sa, 657 dintre ei sufereau de această boală. Ideea e că în general persoanele care mănâncă alimente bogate în grăsimi saturate şi grăsimi trans sunt expuse unui risc mai mare de depresie.
Gândiţi-vă însă la celelalte efecte. În doar o lună Spurlock şi-a distrus sănătatea. Pe termen lung…nici nu vreau să-mi imaginez…